Photoshoptips: 3D effekt

.
Blev plötsligt himla sugen på att göra ett nytt Photoshoptips, det var ju ett tag sedan, så då tänkte jag att jag kunde visa hur man gör en 3D effekt, som på bilderna ovan.
.
NI MÅSTE BÖRJA MED ATT ÖPPNA EN BILD, annars blir det himla svårt att göra allt.
1. Högerklicka på bakgrundslagret och tryck Duplicate Layer/duplicera lager.
1. Dubbelklicka på kopian så att popuprutan som syns på bilden kommer upp.
2. Där det står "Channels" klickar du bort V:et i "R"-rutan. Tryck sedan OK.
1. Markera pilverktyget.
2. Se till att bakgrundskopian är markerad och dra sedan fritt i lagret så att 3D effekten träder fram.
RESULTAT:
FÖRSTÅR NI INTE MIN BESKRIVNING SÅ LÄMNA EN KOMMENTAR SÅ SKA JAG FORMULERA MIG BÄTTRE.

Kommentarer
Postat av: JOSEFIN

Åh, tack detsamma! Jodå, allt är fint. Och själv? :)

2012-03-04 @ 12:36:46
URL: http://fifthytwoweeks.blogg.se/
Postat av: Hilda Mattisson

SV: Tack! :)

2012-03-04 @ 12:48:43
URL: http://wimsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0