About Me

När jag startade den här bloggen för en sisådär en månad sedan (wooouh, tiden går fort) lovade jag att jag skulle skriva lite om mig, men det blev aldrig av. Tänkte att jag kunde berätta lite nu istället? Haha.

Ni vet ju vad jag heter iallafall.
Men för de som har missat det här heter jag Matilda och är en glad tjej på 13 vårar.
Jag är 184.3 (.3 är viktigt. om nån frågar hur lång jag är betonar jag alltid .3 ☻) cm lång och vet inte riktigt vad jag väger. Skiljer sig från dag till dag...
På fritiden spelar jag handboll och basket (säsongen är dock slut) & jag går i en handbollsklass.
Bortsett från mina sportintressen älskar jag att ta kort, (vilket kanske märks i bloggen) skriva, sjunga, spela gitarr / piano osv. Jag gillar att prata också. Både om viktiga och oviktiga saker. ;)
Innan jag startade den här bloggen bloggade jag här, i nästintill ett år. /lade ner (bloggen finns kvar, men bloggar aldrig på den) bloggen i maj -11, startade den i maj -10.
 
Det finns många anledningar till varför, men framförallt så var det för att det var ett långt namn /matildatildatilde/ och jag köpte en kamera. Jag ville ha en fotoblogg, med nya presentationer, inga gamla onödiga inlägg med bilder jag inte gillar. Jag ville ha mer ordning helt enkelt. Den gamla bloggen var lite stökig.

Mitt intresse för foto växer för varje dag. Det började med den här kameran: , men lite innan jag startade den här bloggen (några veckor efter min födelsedag i mars) köpte jag en Canon EOS 550d (bild i menyn) och jag älskar den.
Jag tycker framförallt om att fota föremål som rör sig, t.ex vatten. (som ni kanske märkt haha)

Kan ju också berätta att jag har en kanin, som är ca 8 år gammal. Hade två förut, men en gick bort i somras.


Jag följer massor av bloggar, orkar inte skriva alla. Men jag följer gärna fler! Kommentera så tar jag en titt & slänger in en kommentar i din blogg. ♥

Ang mitt skrivande kan jag säga att jag faktiskt har tryckt en bok i en serie & gjort omslaget till 2an. (för typ två år sedan, 4 ex. men ändå, lite småkul) Haha. Vem vet, någon dag kanske jag kan lägga upp någon novell jag har skrivit? Skulle det vara kul?

2ans omslag. haha. togs förra året tror jag...
I den här serien har jag 3 färdigställda böcker och en som jag jobbar med. Har dock lagt undan den för tillfället.
Jag har många bollar i luften samtidigt liksom ;)
Massor av noveller och en sisådär 4-5 böcker haha. :D
men jaja, får man en ny idé så får man.

Har inget mer att berätta just nu, men följ bloggen och lär känna mig bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0